Logika v logistike – dokázali sme, že to ide lepšie!
Doprava je dynamickým svetom, v ktorom je možné často fungovať logickejšie a efektívnejšie s dostatočnými odbornými vedomosťami, spoľahlivou sieťou a znalosťou trhu. Ste zvedaví, či vaša logistika môže byť logickejšia?
Čítajte ďalej >>
Nemáme síce vlastné kamióny, ale riadime ich!
Logistika je viac než len preprava. Dodávame riešenia na mieru: od kritického pohľadu na súčasný logistický proces, cez riadenie zásob, vaše priania, až po dané podmienky. Ste zvedavý, kde môžete ušetriť aj vy? 
Čítajte ďalej >>
Najlepšie riešenie často nie je štandardné. 
Michel van der Sar vymýšľa už viac ako 30 rokov logistické riešenia. Vo svojich riešeniach kombinuje podmienky, produkty, klientov, zlepšuje komplexné trasy prepravy, vďaka čomu nejazdia poloprázdne kamióny. Zaujalo vás to?
Čítajte ďalej >>
Kontrola firmy sa vyplatí.
Všetko sa postupne mení a špecifické odborné vedomosti môžu priniesť rôzne zlepšenia. Michel van der Sar sa pozrie na vaše podnikanie z obchodného hľadiska a zaistí, že motor vašej firmy dostane to správne palivo a hladko pobeží. Zaujalo vás to? 
Čítajte ďalej >>
BERLIJN - De Duitse regering wil dat vrachtwagens op alle wegen van de federale overheid tol gaan betalen. Daar is woensdag een wetsontwerp voor gepresenteerd. De wet moet op 1 juli 2018 ingaan en zal feitelijk tolheffing tot gevolg hebben op bijna alle doorgaande wegen.
Vooralsnog moet er voor vrachtwagens vanaf 7500 kilo op voornamelijk autosnelwegen tol betaald worden. Bij de huidige tolheffing gaat het om ruim 15.000 kilometer wegen. De uitbreiding van de tolheffing betreft straks in totaal 55.000 kilometer wegen in de Bondsrepubliek. In 2017 wil de Duitse regering ook bekijken of er tol wordt geheven op kleinere transportwagens vanaf 3500 kilo.
Een wet voor tolheffing voor personenauto's op snelwegen is al rond, maar nog niet in werking omdat er bezwaren bij de EU in Brussel zijn.
 
Source: transport-online.nl

News

Minister Schultz gaat proefrijden met zelfrijdende vrachtwagens
Wij meldden het al enige tijd geleden. Minister Schultz gaat nu voorbereidingen treffen voor regelgeving op het gebied van zelfrijdende vrachtwagens!! Zij hoopt begin 2015 de 1e voorstellen voor te kunnen leggen aan de Tweede Kamer. Na de zomer 2014 zal ze bekend maken onder welke voorwaarden en op welke locaties testritten kunnen plaatsvinden.

Bron: Transport Online

Maandag vergaderde onder Belgisch Voorzitterschap het Benelux Comité van Ministers, het hoogste politieke beslisorgaan van de Benelux Unie, in Brussel. De drie ministers van Buitenlandse Zaken, de heer Didier Reynders (BE), Bert Koenders (NL) en Jean Asselborn (LU) spraken over 1 van de twee Benelux-akkoorden betreft die over de mogelijkheid dat langere zwaardere voertuigen (LZV's) de grens kunnen oversteken. Zo hoeven minder vrachtwagens de weg op om dezelfde hoeveelheid goederen te vervoeren. Didier Reynders ondertekende dit akkoord maandag in bijzijn van de andere ministers.

Wanneer de lzv's daadwerkelijk de grens over mogen is niet bekend. Er wordt in het akkoord geen ingangsdatum genoemd.

De in het akkoord genoemde toestemming geldt voor een "proefperiode en betrokken autoriteiten van de verschillende lidstaten moeten toestemming geven voor het betrokken grondgebied". Met name Luxemburg zou principiële bezwaren hebben tegen de lzv's en het akkoord is dan ook met name van toepassing op het opzetten van grensoverschrijdende proefprojecten tussen Nederland en België.

 

In het akkoord staat eveneens dat "in geen geval een Benelux-land, of in België een Gewest, zal worden verplicht een lzv op grondgebied toe te laten".

De vrachtwagens mogen niet langer zijn dan 25,25 meter en het totale gewicht mag niet meer bedragen dan 60 ton.

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) past de ontheffingsregels aan zodat vanaf volgend jaar grootschalige testen met zelfrijdende auto’s en vrachtwagens op de openbare weg mogelijk zijn. De RDW wordt bevoegd om voor de testritten ontheffing te verlenen. 
Dit voorstel wordt begin volgend jaar aangeboden aan de 1e en 2e Kamer. Als de 2e Kamer accoord is met de nieuwe regeling kunnen grotere proeven starten. Minister Schultz wil dat NL een voortrekkersrol krijgt bij de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen.

BERLIJN - Zelfrijdende vrachtwagens worden door alle grote fabrikanten op dit moment gelanceerd. Technisch gezien moeten ze in een paar jaar helemaal klaar zijn, met alle gevolgen van dien voor de vrachtwagenchauffeurs.

Het autonoom rijden is al enkele jaren een hot topic onder truckfabrikanten en verladers. De gevolgen van het autonoom rijden worden echter geleidelijk aan duidelijk. En ook hoe snel het kan gaan.

Onder bepaalde omstandigheden zijn er over tien jaar geen vrachtwagenchauffeurs meer nodig voor de lange afstand, zegt Gerhard Nowak, directeur van strategisch adviesbureau PricwaterhouseCoopers (PWC) in hun studie Het tijdperk van gedigitaliseerd wegvervoer.


Transport-online.nl

  • Tol vrachtwagens in Duitsland uitgebreid
    BERLIJN - De Duitse regering wil dat vrachtwagens op alle wegen van de federale overheid tol gaan betalen. Daar is woensdag een wetsontwerp voor gepresenteerd. De wet moet op 1 juli 2018 ingaan en zal feitelijk tolheffing tot gevolg hebben op...Lees meer...
  • youtube_thumbnailIntroductie door Easytransport

    Bekijk hier onze bedrijfsvideo....Lees meer...
  • News Minister Schultz gaat proefrijden met zelfrijdende vrachtwagens
    Wij meldden het al enige tijd geleden. Minister Schultz gaat nu voorbereidingen treffen voor regelgeving op het gebied van zelfrijdende vrachtwagens!! Zij hoopt begin 2015 de 1e voorstellen voor te kunnen leggen...Lees meer...
  • Uitbreiding LZV vervoer naar Belgie dan toch haalbaar?

    ...Lees meer...
  • News Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) past de ontheffingsregels aan zodat vanaf volgend jaar grootschalige testen met zelfrijdende auto’s en vrachtwagens op de openbare weg mogelijk zijn...Lees meer...
  • NewsBERLIJN - Zelfrijdende vrachtwagens worden door alle grote fabrikanten op dit moment gelanceerd. Technisch gezien moeten ze in een paar jaar helemaal klaar zijn, met alle gevolgen van dien voor de vrachtwagenchauffeurs....Lees meer...