La lógica en la logística, ¡hemos demostrado que es posible hacer las cosas mejor!
El sector del transporte es un mundo tremendamente dinámico y con una maestría suficiente en la materia, una red de contactos de confianza y conocimiento del mercado es posible a menudo conseguir operar más lógica y eficientemente. ¿Tiene curiosidad por saber si su logística puede hacerse de una manera aún más lógica?
Leer más >>
¡Aunque no contamos con flota propia de camiones de transporte no se nos escapa ni el más mínimo detalle!
La logística es mucho más que tan solo el transporte. Proporcionamos un servicio a la medida, empezando con una mirada crítica al proceso de logística ya existente, la gestión de las existencias de las mercancías, sus deseos y necesidades y a las condiciones establecidas. ¿Tiene curiosidad por saber en qué puede ahorrar usted también? 
Leer más >>
A menudo la mejor solución no es una genérica 
Michel van der Sar trabaja ya más de 30 años pensando soluciones lógicas en el sector de la logística. Al elaborar su asesoramiento tiene en cuenta las condiciones, los productos y los clientes, mejora las rutas complejas y se eliminan los desplazamientos de camiones semivacíos. ¿Interesado?
Leer más >>
El análisis a fondo de los procesos de una empresa se amortiza por sí mismo.
Nada permanece inamovible por mucho tiempo y el conocimiento experto especializado puede traducirse en una gran variedad de mejoras. Michel van der Sar analiza concienzudamente su organización desde su propia experiencia empresarial y garantiza que el motor de su negocio recibirá la mejor puesta a punto ahora y siempre. ¿Curioso por obtener más información? 
Leer más >>
BERLIJN - De Duitse regering wil dat vrachtwagens op alle wegen van de federale overheid tol gaan betalen. Daar is woensdag een wetsontwerp voor gepresenteerd. De wet moet op 1 juli 2018 ingaan en zal feitelijk tolheffing tot gevolg hebben op bijna alle doorgaande wegen.
Vooralsnog moet er voor vrachtwagens vanaf 7500 kilo op voornamelijk autosnelwegen tol betaald worden. Bij de huidige tolheffing gaat het om ruim 15.000 kilometer wegen. De uitbreiding van de tolheffing betreft straks in totaal 55.000 kilometer wegen in de Bondsrepubliek. In 2017 wil de Duitse regering ook bekijken of er tol wordt geheven op kleinere transportwagens vanaf 3500 kilo.
Een wet voor tolheffing voor personenauto's op snelwegen is al rond, maar nog niet in werking omdat er bezwaren bij de EU in Brussel zijn.
 
Source: transport-online.nl

News

Minister Schultz gaat proefrijden met zelfrijdende vrachtwagens
Wij meldden het al enige tijd geleden. Minister Schultz gaat nu voorbereidingen treffen voor regelgeving op het gebied van zelfrijdende vrachtwagens!! Zij hoopt begin 2015 de 1e voorstellen voor te kunnen leggen aan de Tweede Kamer. Na de zomer 2014 zal ze bekend maken onder welke voorwaarden en op welke locaties testritten kunnen plaatsvinden.

Bron: Transport Online

Maandag vergaderde onder Belgisch Voorzitterschap het Benelux Comité van Ministers, het hoogste politieke beslisorgaan van de Benelux Unie, in Brussel. De drie ministers van Buitenlandse Zaken, de heer Didier Reynders (BE), Bert Koenders (NL) en Jean Asselborn (LU) spraken over 1 van de twee Benelux-akkoorden betreft die over de mogelijkheid dat langere zwaardere voertuigen (LZV's) de grens kunnen oversteken. Zo hoeven minder vrachtwagens de weg op om dezelfde hoeveelheid goederen te vervoeren. Didier Reynders ondertekende dit akkoord maandag in bijzijn van de andere ministers.

Wanneer de lzv's daadwerkelijk de grens over mogen is niet bekend. Er wordt in het akkoord geen ingangsdatum genoemd.

De in het akkoord genoemde toestemming geldt voor een "proefperiode en betrokken autoriteiten van de verschillende lidstaten moeten toestemming geven voor het betrokken grondgebied". Met name Luxemburg zou principiële bezwaren hebben tegen de lzv's en het akkoord is dan ook met name van toepassing op het opzetten van grensoverschrijdende proefprojecten tussen Nederland en België.

 

In het akkoord staat eveneens dat "in geen geval een Benelux-land, of in België een Gewest, zal worden verplicht een lzv op grondgebied toe te laten".

De vrachtwagens mogen niet langer zijn dan 25,25 meter en het totale gewicht mag niet meer bedragen dan 60 ton.

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) past de ontheffingsregels aan zodat vanaf volgend jaar grootschalige testen met zelfrijdende auto’s en vrachtwagens op de openbare weg mogelijk zijn. De RDW wordt bevoegd om voor de testritten ontheffing te verlenen. 
Dit voorstel wordt begin volgend jaar aangeboden aan de 1e en 2e Kamer. Als de 2e Kamer accoord is met de nieuwe regeling kunnen grotere proeven starten. Minister Schultz wil dat NL een voortrekkersrol krijgt bij de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen.

BERLIJN - Zelfrijdende vrachtwagens worden door alle grote fabrikanten op dit moment gelanceerd. Technisch gezien moeten ze in een paar jaar helemaal klaar zijn, met alle gevolgen van dien voor de vrachtwagenchauffeurs.

Het autonoom rijden is al enkele jaren een hot topic onder truckfabrikanten en verladers. De gevolgen van het autonoom rijden worden echter geleidelijk aan duidelijk. En ook hoe snel het kan gaan.

Onder bepaalde omstandigheden zijn er over tien jaar geen vrachtwagenchauffeurs meer nodig voor de lange afstand, zegt Gerhard Nowak, directeur van strategisch adviesbureau PricwaterhouseCoopers (PWC) in hun studie Het tijdperk van gedigitaliseerd wegvervoer.


Transport-online.nl

  • Tol vrachtwagens in Duitsland uitgebreid
    BERLIJN - De Duitse regering wil dat vrachtwagens op alle wegen van de federale overheid tol gaan betalen. Daar is woensdag een wetsontwerp voor gepresenteerd. De wet moet op 1 juli 2018 ingaan en zal feitelijk tolheffing tot gevolg hebben op...Lees meer...
  • youtube_thumbnailIntroductie door Easytransport

    Bekijk hier onze bedrijfsvideo....Lees meer...
  • News Minister Schultz gaat proefrijden met zelfrijdende vrachtwagens
    Wij meldden het al enige tijd geleden. Minister Schultz gaat nu voorbereidingen treffen voor regelgeving op het gebied van zelfrijdende vrachtwagens!! Zij hoopt begin 2015 de 1e voorstellen voor te kunnen leggen...Lees meer...
  • Uitbreiding LZV vervoer naar Belgie dan toch haalbaar?

    ...Lees meer...
  • News Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) past de ontheffingsregels aan zodat vanaf volgend jaar grootschalige testen met zelfrijdende auto’s en vrachtwagens op de openbare weg mogelijk zijn...Lees meer...
  • NewsBERLIJN - Zelfrijdende vrachtwagens worden door alle grote fabrikanten op dit moment gelanceerd. Technisch gezien moeten ze in een paar jaar helemaal klaar zijn, met alle gevolgen van dien voor de vrachtwagenchauffeurs....Lees meer...